2009.02.19. 14:35| Szerző: motiváció blog

Szeretnék megosztani veletek egy követhető módszert, a rendrakáshoz. Köztudott, hogy könnyebb a rendet fenntartani, mint rendet csinálni. Hajlamosak vagyunk a rendrakást halogatni a végtelenségig. Majd elmegy a kedvünk tőle, hiszen rengeteg időt és türelmet igényel rendbe rakni egy rendetlen lakást. Egyszerre ez nagyon elkedvtelenítő tud lenni. Ha nem engedhetünk meg magunknak egy takarítót, akkor nekünk kell elkezdenünk megcsinálni. De hogyan álljunk neki? Ismerős érzés lehet ott állni egy rendetlen szoba közepén, és azt sem tudjuk hol kezdjük el. Egyszerű: csak kezd el! Mindegy, hogy hol.
A napokban felismertem a tényt, hogy a szobám olyan mint egy disznóól. Nem figyeltem a rendtartásra egy hónapon keresztül. Igazából eszembe sem jutott, mert más dolgaim voltak. Az sem tudtam, hol kezdjek neki. Aztán arra jutottam, hogy elkezdem. Nagyon ideges voltam, hiszen, a fiókjaim is tele voltak mindenféle papírokkal, levelekkel, és egyéb kacatokkal. Nem tudtam velük mit kezdeni. Aztán egyszerűen csak elkezdtem. Megkérdeztem magamtól, hogyan tudnék idegesség nélkül rendet rakni. Azt tudni kell rólam, hogy gyakran azért halogattam a rendrakást, illetve nem értem a végére, mert egyszerűen belefáradtam, és nem volt semmi kedvem.
Beugrott egy ötlet, ami alapján el is kezdtem a munkát.

Ajánlom nektek is a következőt:

1. Válaszd ki az egyik fiókot amiben rendet raksz. Csinálj magadnak három kupacot:

- Fontos dolgok amiket visszapakolok.
- Fölösleges dolgok, amiket szemétbe dobok.
- Dolgok amiknek máshol a helyük.

2. Szépen egyenként vedd föl az ott található tárgyakat, és tedd valamelyik kupacba.  Ha az a tárgy fontos, akkor tedd oda.. Ha máshol van a helye, akkor abba a csoportba, ha már használhatatlan és szemét, akkor a szemét csoportba.

3. A fontos dolgokat, tedd vissza a fiókba. Itt még ne törődj hogy rendetlenül teszed vissza. Tedd vissza egy kupacba. A szemetet meg értelemszerűen a kukába.

Így menj aztán szépen sorba minden fiókon, szekrényen. Itt most nem az a célod ebben a fázisban, hogy rendezetté tedd a dogokat, hanem, hogy kiválogasd a szemetet.

Amikor már szemétmentes a lakásod, akkor kezdd el csak a szépítést, az elrendezést.

Előfordulhat, hogy észreveszed, bizonyos tárgyakat máshova kéne tenned. Ez nem bonyolult, azokat kiveszed egy kupacba, majd félreteszed. Ne azonnal pakold a helyére, mert ez sok időt vesz igénybe. Nem is beszélve arról, hogy megszakítasz egy folyamatot. Majd ha odaérsz, a helyére teszed.

A feladatod ebben a fázisban a szépítés. Ne kapkodd el, csak szépen sorjában. Ez a módszer negyed annyira sem idegesítő, mintha egyszerre próbálnád meg szemétmentessé tenni, és egyben rendbe tenni a dolgokat.

Ez egy eljárás a sok közül. Tapasztalatom szerint, kevesebb időnket veszi igénybe, mintha a "klasszikus módon" kezdenénk neki. Nyilván vannak kivételek, mondjuk akiknek a takarítás a szakmájuk. Lehet, hogy ők másképp csinálják, de ne felejtsük el a rutin az rutin. Minél többször csinálunk valamit, annál gyorsabban és könnyebben megy. Ha történetesen rutintalanok vagyunk a takarításban, akkor ez egy jó módszer kezdéshez.

Van itt egy másik téma amit nem részleteznék. Ezek pedig a porszívózás, mosás, ablak tisztítás és ehhez kapcsolódó egyéb háztartási feladatok. Úgy gondolom, fölösleges lenne leírni egy módszer, hogy ezeket hogyan csináld. Vagy, hogyan porszívózz. De azért ne feledkezz meg ezekről sem! :)

 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://motivacio.blog.hu/api/trackback/id/tr20952845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása